ta strona być może używa plików cookie, korzystając z niej zgadzasz się na użycie plików cookie — więcej informacji
Przesadzanie
Załóż konto | Edycja konta | Wyloguj się | Zaloguj się
Strona główna | Szukaj | Moderatorzy i Admin
2009.10.09 14:08 #148317
Zmień/Popraw · Usuń
Malwina Zarecka (molly) na forum od września 2009, wypowiedź #28
Witam , naczytalam sie ostatnio na angielskich stronach o plesniach , grzybach , przyczynach i srodowisku sprzyjajacym ich pojawianiu sie , wiec zdecydowalam sie znowu poprzesdzac moje roslinki ,ale tym razem postaram sie wszystko 2 razy sprawdzic . Wyczytalam ze z powodu wilgotnego klimatu jaki tu panuje i nie zawysokich temp. cactusy sa bardzo podatne na ruznego rodzaju plesnie , dlatego trzeba uzywac tylko bardzo suchej ziemi z duzym dostepem powietrza dla korzeni, do tego codziennie przewietrzac szklarnie. Co o tym sadzicie ,czy moge jeszcze raz w takim niewielkim odstepie czasu od ostatniego przesadzania pokusic sie o jeszcze jedno , czy lepiej zostawic tak jak jest? I czy w takim razie odstawic kaktusy na pare dni bez ziemi w nowych doniczkach czy od razu je przesadzac? Chce zakupic tym razem ziemie z kamieniami, zmieszac ja z zwirkiem do tego nasypac kamieni na dno i na okolo roslinki z wierzchu. Jak juz przygotuje ziemie to najpierw wstawie fotki zebyscie doradzili mi czy jest ok. Do tego planuje poucinac wszystkie choro wygladajace lodygi i je wyzucic , czy moze lepiej ich jak narazie nie ruszac?
2009.10.09 21:43 #148350
Zmień/Popraw · Usuń
Michał Lisok (bob) na forum od kwietnia 2007, wypowiedź #382
Witam,
bardzo się cieszę, że masz tyle zapału do realnego działania i planujesz przygotować właściwe podłoże, ale zgodnie z maksymą "nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu", kolejne przesadzanie tylko pogorszy sytuację bardzo już osłabionych roślin.

Pozdrawiam,
Michał
2009.10.10 11:31 #148375
Zmień/Popraw · Usuń
Malwina Zarecka (molly) na forum od września 2009, wypowiedź #29
Problem w tym ze na drugi dzien po wybudowaniu szklarni , zaczela troche przeciekac no i ten kwasny deszcz napadal do niektorych doniczek, szczeliny i dziury w szklarni juz zalatalismy sylikonem ale co z tymi mokrymi doniczkami, czy moge je poprzesadzc? To samo ostatnio przed Halloween w marketach zaczeli sprzedawac ruzne kaktusy wiec kupilam pare, (nazw jeszcze nie znam bo wszystko tu podpisuja jako Cactus) i tez maja jakas dziwna mode podlewania ich . W szklarni w dzien jest dosyc cieplo wiec np. opuncje, aloesy, agave , moge zostawic w spokoju bo chyba sobie po troszku doschna szczegulnie ze piecyk jest wlanczany na noc, z tego co wiem sa to dosc odporne roslinki ale co z np. Mammillaria,czy parodia? Jedna dziewczyna na angileskim forum doradzila mi obczyscic korzenie , zostawic w naslonecznionym miejscu przynajmniej na tydzien i spowrotem je posadzic w suchej ziemi, tez napisala ze pare moze byc juz tak oslabionych ze nie dadza rady ale co mocniejsze beda mialy wieksze szanse w suchej jak w mokrej ziemi. I teraz kogo sluchac? Chyba musze sie ograniczyc do 1 forum i jednych zasad. A co z tymi chorymi pedami , czy je moge poobcinac czy zostawia sie takie dzialania na wiosne?
2009.10.10 12:13 #148378
Zmień/Popraw · Usuń
Michał Lisok (bob) na forum od kwietnia 2007, wypowiedź #384
Witam,
zdecydowanie, przesuszenie lub pozbycie się mokrego podłoża zwiększy szanse na przeżycie roślin o tej porze roku. Decyzja należy do Ciebie. Wybrałbym to pierwsze, jeśli tylko to możliwe.
Załącz zdjęcia chorych pędów, bo nie wiem dokładnie o czym mowa. Może być to niegroźne skorkowacenie lub coś podobnego.

Pozdrawiam,
Michał
2009.10.10 13:23 #148397
Zmień/Popraw · Usuń
Malwina Zarecka (molly) na forum od września 2009, wypowiedź #31
Ok, z tym ze tak jak pisalam sa to tylko niektore kaktusy , jedne sa calkowicie suche inne maja tylko lekko wilgotna ziemie , jak narazie skupilam sie nad tymi http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3001.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3002.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3003.jpg (wydaje mi sie delikatniejszymi) a reszta jesli nie przeschnie do paru dni to tez je poprzesadzam http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3005.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3004.jpg. Tu fotki tych ruznych chorych kaktusow http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3006.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3007.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3008.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3009.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3010.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3011.jpg http://i491.photobucket.com/albums/rr279/malwa1_2008/kaktusy3013.jpg Mam jeden srodek co ostatnio kupilam dla opuncji na grzyb uzywany tez do roz , kaktusy nie sa tutaj popularne do tego miasto w ktorym mieszkam nie jest za duze a do Dublina mam 3 godziny wiec jesli bede tam przy okazji to napewno cos kupie ale tak to niestety bieda tu u nas co do takich preparatow.
2009.10.11 08:47 #148459
Zmień/Popraw · Usuń
Michał Lisok (bob) na forum od kwietnia 2007, wypowiedź #385
Witam,
rzeczywiście, te ciemnobrązowe plamy nie wróżą nic dobrego. Ponieważ na ukorzenianie nie jest teraz najlepsza pora, a przebarwienia pojawiły się głównie u podstaw i w głównej części pędów, zastosowałbym jakiś środek przeciwgrzybowy i pozostawił w suchym otoczeniu do wiosny.

Pozdrawiam,
Michał
2009.10.11 11:04 #148464
Zmień/Popraw · Usuń
Malwina Zarecka (molly) na forum od września 2009, wypowiedź #32
Ok. zobacze ile kaktusow wyglada podejzanie i moze przyniose je do domu...

Czy jesteś pewien/pewna, że masz coś (rzeczowego) do dodania?
Wypowiedź:
Użytkownik: Jak wysłać wypowiedź:
Wysyłanie wypowiedzi w tym dziale wymaga założenia konta.
Maksymalna dopuszczalna waga obrazka to ok. 150kb a jego szerokość to max. 800 pikseli.
Hasło:
Opcje: Włącz kody HTML w wypowiedzi
Automatycznie aktywuj adresy WWW (URL) w wypowiedzi
Akcja: