bio-forum.pl

pustułka i porost krzaczkowaty?

bez logowania - można przeglądać

od lip.2012

1. pustułka i porost krzaczkowaty?

las łęgowy

od lip.2012

2. pustułka i porost krzaczkowaty?

Dwa pierwsze to pewnie pustułka pecherzykowata i rurkowata ewentualnie tarczownica bruzdkowana i jest jeszcze chyba jakas brodaczka ale jestem tu kompletnym laikiem tak dumam na podstawie wczsniejszych odpowiedzi.

od maj.2007

3. pustułka i porost krzaczkowaty?

Marek:

zdjęcie 1 - mi to wygląda na Evernia prunastri,

zdjęcie 2 - po lewej Parmelia sulcata, po prawej Hypogymnia physodes,

zdjęcie 3 - na górze Parmelia physodes, na dole faktycznie jakaś brodaczka Usnea sp.

zdjęcie 4 - największy pośrodku-prawej do Parmelia sulcata, nad nim i z prawej oliwkowy to jakaś Melanelia sp. s. l., po lewej Physcia/Hypogymnia.

Czy to ta sama twoja stała słubicka miejscówka?

od gru.2012

4. pustułka i porost krzaczkowaty?
9.gru.13 18:10
Piotr Stanczak "doniu"

Pierwszy to mąkla tarniowa. 2- pustułka rurkowata. 3- brodaczka. 4- obok tarczownicy bruzdkowanej, pustułki rurkowatej, w roli głównej WYDAJE MI SIE, że jest żólklica chropowata, bo na tarczownicę to raczej kolor plechy nie pasuje. Nie widać też dołeczkowato-siateczkowej struktury na odcinkach, choć charakterystycznych marszczeń dla gatunku żółklicy też nie za bardzo widać. Często ze sobą sąsiadują. No a pod nimi wydaje się płaszczynka okopcona.

od gru.2012

5. pustułka i porost krzaczkowaty?
9.gru.13 18:13
Piotr Stanczak "doniu"

Sorki. Wciąłem się, w momencie kiedy pisałeś. Widzę, ze trochę inne typowania :)

Na ostatnim zdjeciu ten o którym pisałem, "ze mi się wydaje" to moze być jeszcze Punctelia subrudecta

(wypowiedź edytowana przez doniu 09. grudnia. 2013)

od lip.2012

6. pustułka i porost krzaczkowaty?

Dziękuje wszystkim za odpowiedż.

od maj.2007

7. pustułka i porost krzaczkowaty?