bio-forum.pl

Duże liście podobne do żywokostu - co to?

bez logowania - można przeglądać

od kwi.2012

1. Duże liście podobne do żywokostu - co to?
Rysun_2_1
Rysun_2_2
Rysun_2_3

Proszę o pomoc w oznaczeniu

od lip.2013

2. Duże liście podobne do żywokostu - co to?

od cze.2010

3. Duże liście podobne do żywokostu - co to?
9.sie.14 16:30
Piotr Grzegorzek

Jak widzę masz szczęście do znajdywania chwastów, które także w Polsce są pospolite. Cieszę się, że załapałeś botanicznego bakcyla.

od kwi.2012

4. Duże liście podobne do żywokostu - co to?

Zachodzę w głowę jak wy rozróżniacie tyle gatunków.

Chciałbym pogłębić swoją wiedzę o botanice - to fakt - tylko nie wiem jak systematycznie się do tego zabrać - od czego zacząć. Dlatego wypytuję najpierw o te gatunki które znam z widzenia i które trafiają się "wszędzie" - te bardziej egzotyczne sobie na razie daruję.

Może poradzicie mi jak rozpoznawać rośliny bo jestem całokowicie "zielony" jeśli chodzi o to "jaka to roślina" a i łacina u mnie jest poniżej krytyki (czyt. zero).

Dziękuję i pozdrawiam

od cze.2010

5. Duże liście podobne do żywokostu - co to?
9.sie.14 18:51
Piotr Grzegorzek

Około 50 lat temu też byłem na twoim etapie wiedzy botanicznej, więc wszystko przed tobą. Dla kształcenia zaglądaj sobie od czasu do czasu na Wędrówki z Grzegorzkiem. Znajdują się one w botanicznej części naszego forum. Jest tam już nieco ponad 2000 fotoreportaży.

od mar.2008

6. Duże liście podobne do żywokostu - co to?
9.sie.14 20:26
Andrzej Kiton "akiton"

Na początek wystarczy książka "Świat roślin skał i minerałów" na alle.. można kupić za ok. 35-40 zł (z przesyłką).... no i koniecznie (u nas) Wędrówki z Grzegorzkiem

(wypowiedź edytowana przez A. Kiton 09. sierpnia. 2014)

od lip.2013

7. Duże liście podobne do żywokostu - co to?

Zgadza się! Też gorąco polecam zakup "Świat roślin...". Bardzo dobra pozycja dla początkujących. Spotkasz jakąś roślinkę w naturze to sobie ją łatwo znajdziesz w tym atlasie np. po kolorze kwiatów.